Preguntes sobre la vaga

Estam en contra de l’ensenyament de l’anglès?

No. Com a centre vàrem ser dels primers que implantàrem seccions europees. El nostre professorat s’ha anat formant voluntàriament i, aquells professors que formen part de les dites seccions europees tenen un nivell C2. El TIL demana un nivell B2, insuficient per fer matèries en anglès.
A través de les seccions europees, s’han impartit en anglès assignatures com educació física o plàstica, ja que pensam que els nins han d’aprendre un idoma estranger d’una manera lúdica. A més, no són assignatures males d’entendre conceptualment.
Quan no era obligatori fer ensenyament d’anglès a E. Infantil, nosaltres ja impartíem hores d’aquest idioma als més menuts de la casa.
Els alumnes de magisteri, cursant dues assignatures en anglès, han sortit amb la capacitació B2 (només acceptada a les Illes Balears) i, segons Conselleria, ja estan preparats per impartir assignatures en anglès.
Pensam que l’aprenentatge dels idiomes és importantíssim, però amb una qualitat i amb un projecte ben estructurat.
Per millorar l’aprenentatge de l’anglès hi ha molts altres camins, com posar més hores de llengua anglesa (que seria impartida per mestres i professors qualificats), no doblar els dibuixos animats ni sèries juvenils…

Per què donam suport a la immersió lingüística?

Fa quinze anys, el centre donava opció a fer dos tipus d’ensenyament: en català i en castellà. Quan les primeres generacions d’ensenyament en català arribaren a Selectivitat, varen treure les notes de castellà i català molt més equilibrades que els alumnes que havien fet l’ensenyament en castellà. Això ens demostrà objectivament quin era el camí a seguir i, com a claustre, decidírem implantar la immersió a tot el centre. Els resultats ens segueixen avalant. Totes les proves objectives, com les avaluacions de diagnòstic de 4t de primària i 2n d’ESO i les proves de Selectivitat, ens mostren que aquest equilibri entre les dues llengües només el podem aconseguir si feim més hores en català que en castellà, ja que la majoria dels nostres alumnes només utilitzen aquesta llengua a l’entorn escolar.

Han intentat mantenir un diàleg abans d’anar a la vaga?

És clar. Des del primer moment, tota la comunitat educativa es va oposar a la implantació del TIL pel poc consens i per les presses.S’ha intentat de totes les maneres aconseguir un diàleg amb Conselleria, però no se’ns ha escoltat en cap moment. La vaga ha estat el darrer recurs. En aquests moments, ningú té fàcil renunciar a 100 euros diaris del seu sou.

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s